Wspólna oferta i edukacja dla firm – czyli o Spotkaniu Biznesowym ESBANKU Banku Spółdzielczego i SGB-Banku S.A.
2016-10-28Siła Spółdzielczej Grupy Bankowej, do której należy ESBANK Bank Spółdzielczy i ponad 200 innych polskich banków, polega na współpracy w zakresie oferty produktów oraz usług, a także na wspólnej trosce o komfort i bezpieczeństwo Klientów. Obydwa zagadnienia stanowiły temat spotkania z Klientami firmowymi, jakie odbyło się w październiku 2016 r. w Radomsku.
W spotkaniu współorganizowanym w dn. 19 października 2016 r. przez ESBANK Bank Spółdzielczy i Bank zrzeszający – SGB-Bank S.A. – udział wzięli przedstawiciele kilkunastu firm. Jednym z jego celów była prezentacja przez Pawła Bursiga, Dyrektora Centrum Skarbu i Relacji Biznesowych w SGB-Banku S.A. usługi, jaką świadczą banki zrzeszone w Spółdzielczej Grupie Bankowej – internetowej Platformy Walutowej Grupy SGB. Platforma to nowoczesne i wygodne rozwiązanie dla Klientów instytucjonalnych Banków Spółdzielczej Grupy Bankowej, umożliwiające dokonywanie transakcji wymiany walut online. Zalogowany na niej użytkownik otrzymuje informacje o aktualnych kursach wymiany walut oraz ma możliwość zdalnego wykonywania transakcji wymiany po potwierdzonym kursie.
Spotkanie Biznesowe w dn. 19 października 2016 r. stało się również okazją do rozmowy na temat bezpieczeństwa firmy w cyberprzestrzeni. Praktycznych wskazówek odnośnie zasad bezpiecznego korzystania z Internetu udzielił Daniel Krzywiec – Kierownik Zespołu Bezpieczeństwa Informacji w SGB-Banku S.A. Prezentacja dotycząca m.in. środków ostrożności w zakresie korzystania z e-bankowości, ochrony antywirusowej komputerów oraz urządzeń mobilnych, a także zasady ograniczonego zaufania do korespondencji elektronicznej i otwartych sieci Wi-Fi, wzbudziła duże zainteresowanie wśród słuchaczy.
Wiele firm nie wyobraża sobie dziś prowadzenia działalności biznesowej bez dostępu do sieci oraz bankowości elektronicznej. Misją banków jest budowanie wśród Klientów świadomości, że wraz z rozwojem technologii rośnie także aktywność cyberprzestępców. Podszywanie się pod zaufane instytucje, przesyłanie wirusów komputerowych i mobilnych, kradzież tożsamości – to najpopularniejsze sposoby działania oszustów. Warto również pamiętać, że ataki hakerów nakierowane są na Klientów, zaś katalog wykorzystywanych przy tym metod i narzędzi socjotechnicznych wciąż się poszerza.
Troska o budowanie w społeczeństwie świadomości dotyczącej bezpieczeństwa w sieci to jeden z priorytetów Grupy SGB, której Banki aktualnie prowadzą w sumie ponad milion rachunków Klientów indywidualnych i obsługują ponad pół miliona firm. Spotkanie zorganizowane 19 października 2016 r. wpisało się w działania, jakie w tym zakresie podejmuje również ESBANK Bank Spółdzielczy.