ESBANK w systemie iKASA
2014-04-04ESBANK Bank Spółdzielczy, jako czwarty bank w Polsce i pierwszy bank spółdzielczy, umożliwia swoim Klientom dokonywanie płatności mobilnych za pośrednictwem systemu iKASA, który został wdrożony jako pierwszy w sklepach sieci Biedronka. System iKASA dla Klientów ESBANK został uruchomiony na początku kwietnia 2014 r.
Do tej pory płatności mobilne w sieci sklepów Biedronka umożliwiały trzy banki komercyjne. W kwietniu do tego grona dołączył także ESBANK Bank Spółdzielczy.
- Choć jesteśmy lokalnym bankiem spółdzielczym, to już od dłuższego czasu stawiamy na rozwój. Jako jeden z pierwszych banków spółdzielczych wdrożyliśmy nowoczesną identyfikację wizualną czy zaproponowaliśmy naszym Klientom aplikację mobilną do bankowości elektronicznej. Teraz poszliśmy o krok dalej i znaleźliśmy się w czołówce banków, które wdrożyły system iKASA. – mówi Jacek Zacharewicz, Prezes ESBANKU Banku Spółdzielczego.
Aplikacja mobilna iKASA, to dodatkowe rozwiązanie ułatwiające klientom dokonywanie zakupów w punktach usługowo – handlowych, w tym w tym w ponad 2400 sklepach sieci Biedronka. Z tego typu rozwiązania skorzystać mogą pełnoletni Klienci ESBANKU Banku Spółdzielczego, którzy posiadają konto osobiste z dostępem do bankowości elektronicznej ESBANK24. Wystarczy tylko pobrać aplikację iKASA ze sklepów online i skonfigurować dostęp do tej usługi w ESBANK24.
Płacenie telefonem za zakupy w sklepach Biedronka jest bezpieczne, proste i szybkie. Klient przy kasie w aplikacji mobilnej wybiera opcję „Zapłać” i pokazuje sprzedawcy wyświetlony na ekranie telefonu kod. Następnie kasjer wprowadza kod do systemu kasowego, a klient akceptuje transakcję w swoim urządzeniu mobilnym. Transakcja zajmuje średnio ok. 10 sek.
System iKASA zapewnia także najwyższy poziom bezpieczeństwa gwarantowany przez zastosowanie podwójnego poziomu szyfrowania w oparciu o najlepsze standardy kryptograficzne. Zaletą rozwiązania jest także możliwość stałej kontroli płatności poprzez sprawdzenie historii transakcji mobilnych w aplikacji. Rachunek bankowy jest również połączony z systemem, dzięki czemu informacje na temat transakcji mobilnych znajdują się na wyciągu bankowym, a klient ma dodatkową możliwość kontroli płatności.
Platforma iKASA została wdrożona w ESBANKU Banku Spółdzielczym we współpracy z firmą ICP Polska należącą do Grupy ICP, wiodącego europejskiego dostawcy usług dla PoS działającym w wielu krajach i procesującym około 150 mln transakcji rocznie oraz firmą I-BS.pl Sp. z.o.o., która dostarcza do ESBANKU rozwiązania bankowości elektronicznej.
ESBANK Bank Spółdzielczy należy do grona liderów bankowości spółdzielczej. Działając nieprzerwanie od 1925r. buduje z Klientami długofalowe relacje oferując im produkty finansowe będące odpowiedzią na ich aktualne potrzeby finansowe. Obecnie ESBANK posiada ponad 30 placówek w trzech województwach: łódzkim, śląskim i opolskim, w miejscowościach takich jak Radomsko, Piotrków Trybunalski, Łódź, Wieluń, Częstochowa, Kłobuck czy Pajęczno. Centrala Banku znajduje się w Radomsku.