Informacja o stosowaniu przepisów ustawy o ochronie sygnalistów
Informacja o stosowaniu przepisów ustawy o ochronie sygnalistów
ESBANK Bank Spółdzielczy wdrożył i stosuje przepisy Ustawy o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku. Przyjęta w Banku Procedura zgłoszeń wewnętrznych w ESBANKU Banku Spółdzielczym określa rozwiązania organizacyjne oraz tryb obsługi zgłoszeń zgodnie z wymogami wskazanej wyżej ustawy.
Zgłoszenie wewnętrzne kierowane do Banku powinno zawierać:
- rzetelny i kompletny opis naruszenia, w tym informacje o znanych szczegółach danej sytuacji:
- data wystąpienia nieprawidłowości;
- miejsce wystąpienia nieprawidłowości;
- istotne okoliczności – dokumenty, świadkowie itp.;
- adres do kontaktu (adres korespondencyjny, adres e-mail, nr telefonu).
Zgłoszenia należy kierować na adres e-mail: sygnalista@esbank.pl.
ESBANK Bank Spółdzielczy zapewnia, że procedura zgłoszeń wewnętrznych oraz związane z przyjmowaniem zgłoszeń przetwarzanie danych osobowych uniemożliwiają nieupoważnionym osobom uzyskanie dostępu do informacji objętej zgłoszeniem oraz zapewniają ochronę poufności tożsamości sygnalisty i osób których dotyczy zgłoszenie oraz osób trzecich wskazanych w zgłoszeniu. Ochrona poufności dotyczy informacji, na podstawie których można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować tożsamość takich osób.