Zebranie Przedstawicieli i Raport Roczny 2020 ESBANKU Banku Spółdzielczego
2021-05-20Po raz drugi w historii Banku w formie zdalnej – 19 maja 2021 r. odbyło się Zebranie Przedstawicieli ESBANKU Banku Spółdzielczego. Jednocześnie Bank opublikował Raport Roczny 2020 Społeczna Odpowiedzialność Biznesu wraz z Raportem Finansowym, podsumowując wyniki oraz działania w minionym roku.
Zatwierdzenie Sprawozdania rocznego i sprawozdania finansowego, udzielenie absolutorium dla Członków Zarządu Banku, a także zatwierdzenie Sprawozdania Rady Nadzorczej oraz pozytywna ocena odpowiedniości Członków Rady Nadzorczej ESBANKU Banku Spółdzielczego za lata 2019-2020. Tak Zebranie Przedstawicieli Banku, które z uwagi na trwającą pandemię zostało przeprowadzone z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, oceniło mijający rok w ESBANKU Banku Spółdzielczym.
Na Przewodniczącego Zebrania wybrany został Pan Krzysztof Kwiecień, Przewodniczący Rady Nadzorczej Banku – na zdjęciu wraz z pełniącym funkcję Sekretarza Zebrania Pracownikiem Biura Zarządu, Panem Piotrem Sewerynkiem.
W dniu Zebrania na stronie internetowej Banku opublikowany został także dostępny wyłącznie w formie elektronicznej Raport Roczny 2020, w którym znalazł się skrócony raport finansowy oraz pozafinasowy. Poniżej prezentujemy list Prezesa Zarządu Jacka Zacharewicza, rozpoczynający Raport.
Szanowni Państwo,
podsumowujemy rok 2020, który upłynął pod znakiem pandemii COVID-19 i przewartościował życie prywatne oraz zawodowe ludzi na całym świecie. Pandemiczny kryzys z jednej strony ukazał solidarność i siłę międzyludzkich więzi. Z drugiej – przed wieloma branżami postawił niespodziewane i niespotykane wcześniej wyzwania.
W ESBANKU Banku Spółdzielczym i Spółdzielczej Grupie Bankowej angażowaliśmy się w przeciwdziałanie negatywnym skutkom pandemii. Zgodnie z naszą misją wyciągnęliśmy pomocną dłoń do Klientów w trudnej sytuacji finansowej – m.in. poprzez zawieszanie spłat rat kredytów oraz transfer rządowej pomocy dla firm. Przez cały 2020 rok dokładaliśmy też starań, by umożliwić Klientom nieprzerwany dostęp do usług finansowych. W tym celu wdrożyliśmy specjalne procedury bezpieczeństwa w zakresie obsługi stacjonarnej oraz organizacji pracy.
Po wybuchu pandemii polski sektor bankowy musiał odnaleźć się też w środowisku niemal zerowych stóp procentowych, wprowadzonych przez Radę Polityki Pieniężnej oraz sprostać gwałtownej zmianie preferencji Klientów. Rok 2020 pokazał bowiem znaczący zwrot Klientów od tradycyjnej obsługi w placówkach w stronę rozwiązań samoobsługowych oraz cyfrowych, jak bankowość internetowa i aplikacje mobilne. To wszystko przełożyło się na reorganizację modeli działania i nowe bankowe strategie. Także w Grupie SGB wyszliśmy naprzeciw tym wyzwaniom.
Postawiliśmy na zapoczątkowaną już w 2019 r. strategię Mobilnego Przyspieszenia, które w 2020 roku nabrało jeszcze większej prędkości. Rozwój bankowości internetowej SGB24 i SGB24 Biznes, aplikacja SGB Mobile, a także Profil Zaufany w usłudze SGB ID oraz prace nad trwałym nośnikiem do komunikacji elektronicznej – to kamienie milowe w technologicznym rozwoju Banków Spółdzielczych SGB. Celem na rok 2021 jest dla nas dalsze doskonalenie rozwiązań, które ułatwią naszym Klientom zdalne, bezpieczne i wygodne korzystanie z usług finansowych.
Po raz kolejny w swej 95-letniej już historii potwierdziliśmy siłę, solidność i stabilność ESBANKU Banku Spółdzielczego. Rok 2020 zakończyliśmy z zadowalającym wynikiem finansowym i wzrostem sumy bilansowej.
Dziś dziękuję naszym Klientom, Udziałowcom, Kontrahentom i Obligatariuszom – za zaufanie. Szczególne podziękowania składam też naszym Pracownikom – bohaterom czasu pandemii – za profesjonalizm i oddanie Klientom w najtrudniejszych momentach minionego roku.
Deklaruję także nasze dalsze zaangażowanie w realizację spółdzielczych wartości i zapraszam do wspólnego budowania przyszłości naszych lokalnych społeczności. Jesteśmy dla Ciebie!
Z wyrazami szacunku
Prezes Zarządu ESBANKU Banku Spółdzielczego
Jacek Zacharewicz
Raport dostępny jest TUTAJ