Informacja dla Beneficjentów Tarczy Finansowej 1.0 - rusza rozliczanie subwencji przez PFR
2021-04-28Jesteś Beneficjentem Tarczy Finansowej 1.0 Polskiego Funduszu Rozwoju? Przygotuj się do procesu rozliczania subwencji za pośrednictwem bankowości internetowej SGB24/SGB24 Biznes. Proces startuje po 29.04.2021 r. Dokładnie w rocznicę otrzymania pieniędzy przez Beneficjenta zaczyna się termin rozliczenia subwencji przez Beneficjenta - to 10 dni roboczych. Jak się do przygotować do rozliczenia rządowego wsparcia?
Pamiętaj!
- PROPOZYCJA ROLICZENIA I WERYFIKACJA FORMULARZA
- PFR będzie dokonywać rozliczenia za pośrednictwem tego samego Banku – dlatego jeśli zamknąłeś rachunek w Banku, z którego wnioskowałeś o subwencję, przed rocznicą jej otrzymania powinieneś ponownie go otworzyć.
- Przed upływem 12 miesięcy od daty otrzymania subwencji udostępnimy Ci w bankowości internetowej propozycję rozliczenia subwencji, przygotowaną przez PFR.
- Do momentu rocznicy otrzymania subwencji – formularz będzie nieaktywny. To dla Ciebie czas na sprawdzenie danych, które PFR pobrał z publicznych rejestrów (np. stan zatrudnienia, na umowę o pracę oraz inne formy zatrudnienia ze zgłoszeniem do ubezpieczenia – z ZUS).
- Jeśli we wstępnie uzupełnionym formularzu zauważysz potrzebę korekty, wyjaśnij rozbieżności w rejestrach publicznych (np. zgłoś w ZUS – błąd w zakresie liczby pracowników). UWAGA! To warunek ewentualnego postępowania wyjaśniającego, w tym kwestionowania kwoty do zwrotu!
- OŚWIADCZENIE BENEFICJENTA
- Dokładnie w rocznicę wypłaty subwencji – włączymy Twój formularz w SGB24/SGB24 Biznes do edycji.
- Będziesz mieć maksymalnie 10 dni roboczych na uzupełnienie i naniesienie zmian w formularzu.
- W ciągu tych 10 dni roboczych musisz podpisać oświadczenie – tj. zatwierdzić formularz, wykorzystując narzędzia autoryzacyjne bankowości internetowej (Mobilny Token SGB lub kod SMS).
- UWAGA! Po upływie 10 dni od rocznicy wypłaty subwencji formularz zostanie zablokowany. Po podpisaniu oświadczenia nie będzie też możliwości poprawienia danych!
- DECYZJA PFR
- Kolejny etap to weryfikacja oświadczenia Beneficjenta przez PFR oraz przekazanie w bankowości internetowej decyzji PFR: o zwrocie, umorzeniu lub wszczęciu postępowania wyjaśniającego.
- Beneficjentów, którzy zgodnie z Regulaminem będą zwracać część lub całość otrzymanej w 2020 roku subwencji, otrzymają od Banku harmonogram spłaty subwencji.
- Spłata nieumorzonej części subwencji rozpoczyna się po upływie 13 miesięcy kalendarzowych, licząc od pierwszego pełnego miesiąca kalendarzowego, który nastąpił po miesiącu, w którym wypłacono subwencję.
Wszystkie informacje dotyczące rozliczania, zasad umarzania oraz spłaty (w tym nadpłacania, o które Beneficjent musi wcześniej wnioskować) subwencji znajdziesz:
- Regulamin, opis procesu krok po kroku, aktualności – na stronie Polskiego Funduszu Rozwoju – kliknij TUTAJ.
- Szkolenie dla MIKROFIRM – YouTube PFR – kliknij TUTAJ, prezentacja PDF – kliknij TUTAJ
- Szkolenie dla MSP – na YouTube PFR – kliknij TUTAJ, prezentacja PDF – kliknij TUTAJ
- na naszej stronie internetowej w zakładce Tarcza Antykryzysowa – Tarcza Finansowa 1.0 – odnośniki do ww. informacji – kliknij TUTAJ.