Tarcza Finansowa PFR 2.0 wystartowała!
2021-01-18Klienci ESBANKU Banku Spółdzielczego mogą już składać wnioski o subwencję w ramach Tarczy Finansowej 2.0. Właśnie rozpoczęło się przyjmowanie wniosków o dofinansowanie firm, poszkodowanych w związku z pandemią Covid-19. Za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej SGB24/SGB24 Biznes mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z 45 branż mogą ubiegać się o subwencje finansowe, których łączna wartość wyniesie 35 mld zł, z czego do mikro i MSP trafi ok. 13 mld zł.
O PROGRAMIE TARCZA FINANSOWA PFR 2.0
Firmy, które w okresie kwiecień-grudzień 2020 lub październik-grudzień 2020 roku odnotowały spadek obrotów o min. 30% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2019 roku, mogą od 15 stycznia 2021 roku do 28 lutego br. starać się o subwencję w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. Po spełnieniu warunków określonych w Regulaminie programu, pomoc może zostać umorzona w całości.
1. Subwencja jest przeznaczona dla:
- mikrofirm zatrudniających od 1 do 9 pracowników, które osiągnęły obrót lub sumę bilansową za 2019 r. do 2 mln euro, subwencja finansowa wynosi 18 tys. zł lub 36 tys. zł na zatrudnionego do maksymalnej kwoty 324 tys. zł (ich wysokość zależna jest od liczby pracowników i spadku obrotów);
- firm zatrudniających do 249 pracowników, których obrót za 2019 r. był mniejszy lub równy kwocie 50 mln euro, a suma bilansowa mniejsza niż 43 mln euro, subwencje zależne są od prognozy kosztów i przychodów oraz straty brutto do maksymalnej kwoty 3,5 mln zł (pokrywać one będą do 70% ich start).
2. Branże PKD podlegające programowi i sposób ich weryfikacji sprawdzisz TUTAJ
3. Regulamin Programu Tarcza Finansowa PFR 2.0 znajdziesz TUTAJ
4. Wzór Pełnomocnictwa dla osoby reprezentującej firmę w Programie znajdziesz TUTAJ
WNIOSKI O SUBWENCJĘ W RAMACH TARCZY FINANSOWEJ PFR 2.0
W przypadku naszych Klientów, wnioski o finansowanie w postaci częściowo bezzwrotnych subwencji mogą składać przedstawiciele firm, które korzystają z bankowości internetowej SGB24/SGB24 Biznes.
Wniosek oparty jest na oświadczeniach przedsiębiorcy, a jego weryfikację przeprowadzi automatycznie PFR na podstawie danych m.in. z banków (identyfikacja, w tym numer NIP), ZUS (zatrudnienie) i Ministerstwa Finansów (m.in. przychód ze sprzedaży za poprzedni rok obrotowy dla MŚP).
Firmy, które złożą wniosek lub otrzymają subwencję w ramach Tarczy Finansowej PFR, nie ponoszą żadnych kosztów np. z tytułu prowizji bankowej czy rozpatrzenia wniosku.
WIĘCEJ INFORMACJI DLA KLIENTÓW
1) Strona internetowa naszego Banku – podstrona Tarcza Antykryzysowa – TUTAJ,
2) Strona internetowa SGB-Banku S.A. – TUTAJ
3) Strona internetowa Polskiego Funduszu Rozwoju – TUTAJ.
4) Link do bezpłatnego szkolenia PFR na temat Tarczy Finansowej 2.0 - zapisy TUTAJ
5) Q&A - najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami dot. Programu - TUTAJ
6) Prezentacja na temat Tarczy Finansowej 2.0 - TUTAJ