Informacja dla Użytkowników SGB24, SGB24 Biznes - obrazek bezpieczeństwa i inne zmiany w e-bankowości
2020-12-07Zgodnie z wcześniejszym komunikatem, uprzejmie infrmujemy, że po aktualizacji naszych systemów bankowości elektronicznej, od 6 grudnia 2020 r. w bankowości internetowej SGB24 oraz SGB24 Biznes funkcjonują tzw. obrazki bezpieczeństwa, przypisane do Identyfikatorów Użytkowników. Więcej o nowym elemencie związanym z bezpieczeństwem logowania do bankowości internetowej oraz innych elementach aktualizacji - poniżej,
Nowe funkcjonaności w SGB24/SGB24 Biznes
1. Obrazki bezpieczeństwa na stronie logowania
W trosce o bezpieczeństwo środków naszych Klientów, wprowadzamy nową funkcjonalność w SGB24 i SGB24 Mobile, tzw. obrazki bezpieczeństwa. Obrazek zostanie wyświetlony po wpisaniu identyfikatora, podczas każdego logowania do serwisu bankowości internetowej.
Dzięki temu Klient łatwiej pozna, czy znajduje się na autentycznej stronie logowania do SGB24, a nie na stronie podstawionej przez cyberprzestępców w celu przechwycenia poufnych danych. Zalecamy zmianę przypisanego automatycznie obrazka na wybrany przez siebie. Wystarczy w bankowości internetowej SGB24/SGB24 Biznes:
- wejść w "Ustawienia",
- następnie „Ustawienia logowania”,
- wybrać jeden z listy dostępnych obrazków bezpieczeństwa.
WAŻNE! Przy każdym logowaniu, przed wpisaniem hasła, należy sprawdzać, czy wyświetla się obrazek wybrany przez Użytkownika oraz czy wyświetlana pod nim data i godzina są aktualne.
Jeżeli nie ma obrazka, jest inny niż powinien być lub nie zgadzają się dane pod nim, należy natychmiast przerwać logowanie i skontaktować się z doradcą Infolinii SGB pod bezpłatnym, całodobowym numerem 800 888 888 lub (+48) 61 647 28 46 (dla połączeń z zagranicy; opłata zgodna z taryfą operatora).
2. Powiadomienia PUSH w aplikacji Token SGB
Klienci korzystający z aplikacji Token SGB jako metody uwierzytelniania w bankowości internetowej SGB24/SGB24 Biznes mogą otrzymywać od Banku powiadomienia PUSH (podobnie jak SMS-y informacyjne).
3. Zmiana PIN-u do karty Klienta indywidualnego
Możliwość samodzielnego zarządzania PIN-em do karty debetowej, wydanej do ROR, dostępna już nie tylko z poziomu aplikacji SGB Mobile, ale i z poziomu bankowości internetowej SGB24.
Dzięki niej w SGB24 Klienci indywidualni mogą nadać PIN nowej karcie oraz zmienić posiadany PIN na inny - funkcjonalność jest dostępna z poziomu każdej karty płatniczej. W przypadku próby zmiany PIN-u dla kart biznesowych, Użytkownik e-bankowości otrzymuje komunikat, że taka dyspozycja nie może zostać zrealizowana. Zmiany PIN-u są bezpłatne.
Więcej informacji o naszej bankowości internetowej oraz Przewodniki dla Użytkowników SGB24, SGB24 Biznes oraz Mobilnego Tokena SGB: