Komunikat dla Użytkowników SGB24, SGB24 Biznes i SGB Mobile - prace serwisowe 5-6.12.2020 i zmiany w e-bankowości
2020-12-03Uprzejmie informujemy, iż od godz. 00.00 z piątku na sobotę 05 grudnia 2020 do niedzieli 06 grudnia 2020 do godz. 02.00, z uwagi na planowane prace administracyjne w systemach bankowości elektronicznej, nie będzie możliwości zalogowania się do Bankowości Internetowej SGB24 i SGB24 Biznes oraz Mobilnej - SGB Mobile. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia. Po aktualizacji systemów, w e-bankowości pojawią się nowe funkcjonalności, m.in. tzw. obrazki bezpieczeństwa. Szczegóły poniżej.
- 4.12. – pełen dostęp do bankowości elektronicznej do północy z piątku na sobotę.
- 5.12 – od północy przerwa w dostępie do bankowości internetowej i mobilnej (więc także BLIK i 3D Secure). Płatności kartą, płatności zbliżeniowe, telefonem i zegarkiem działają bez zmian.
- 6.12 – niedziela – o 02:00 koniec aktualizacji systemów, bankowość elektroniczna wraca do pełnej dostępności.
Nowe funkcjonaności w SGB24/SGB24 Biznes
1. Obrazki bezpieczeństwa na stronie logowania
W trosce o bezpieczeństwo środków naszych Klientów, wprowadzamy nową funkcjonalność w SGB24 i SGB24 Mobile, tzw. obrazki bezpieczeństwa. Obrazek zostanie wyświetlony po wpisaniu identyfikatora, podczas każdego logowania do serwisu bankowości internetowej.
Dzięki temu Klient łatwiej pozna, czy znajduje się na autentycznej stronie logowania do SGB24, a nie na stronie podstawionej przez cyberprzestępców w celu przechwycenia poufnych danych. Obrazek bezpieczeństwa zostanie przypisany do identyfikatora każdego użytkownika SGB24 6.12.2020 r. automatycznie. Po wdrożeniu funkcji zalecamy zmianę przypisanego automatycznie obrazka na wybrany przez siebie. Wystarczy w bankowości internetowej SGB24/SGB24 Biznes:
- wejść w "Ustawienia",
- następnie „Ustawienia logowania”,
- wybrać jeden z listy dostępnych obrazków bezpieczeństwa.
WAŻNE! Przy każdym logowaniu, przed wpisaniem hasła, należy sprawdzać, czy wyświetla się obrazek wybrany przez Użytkownika oraz czy wyświetlana pod nim data i godzina są aktualne.
Jeżeli nie ma obrazka, jest inny niż powinien być lub nie zgadzają się dane pod nim, należy natychmiast przerwać logowanie i skontaktować się z doradcą Infolinii SGB pod bezpłatnym, całodobowym numerem 800 888 888 lub (+48) 61 647 28 46 (dla połączeń z zagranicy; opłata zgodna z taryfą operatora).
2. Powiadomienia PUSH w aplikacji Token SGB
Klienci korzystający z aplikacji Token SGB jako metody uwierzytelniania w bankowości internetowej SGB24/SGB24 Biznes mogą otrzymywać od Banku powiadomienia PUSH (podobnie jak SMS-y informacyjne).
3. Zmiana PIN-u do karty Klienta indywidualnego
Możliwość samodzielnego zarządzania PIN-em do karty debetowej, wydanej do ROR, dostępna już nie tylko z poziomu aplikacji SGB Mobile, ale i z poziomu bankowości internetowej SGB24.
Dzięki niej w SGB24 Klienci indywidualni mogą nadać PIN nowej karcie oraz zmienić posiadany PIN na inny - funkcjonalność jest dostępna z poziomu każdej karty płatniczej. W przypadku próby zmiany PIN-u dla kart biznesowych, Użytkownik e-bankowości otrzymuje komunikat, że taka dyspozycja nie może zostać zrealizowana. Zmiany PIN-u są bezpłatne.
Więcej informacji o naszej bankowości internetowej: