Ważne zmiany w transakcjach płatniczych i w SGB24 po 14 września 2019 r. - sprawdź już teraz! (aktualizacja 27.09.)
2019-09-09Nowy sposób logowania, autoryzacji transakcji, zmiany w platformie SGB24 i Tokenie SGB – czyli wszystko, co powinni wiedzieć użytkownicy bankowości elektronicznej oraz kart płatniczych i płatności mobilnych, aby swobodnie korzystać z nich po 14 września 2019 r. Właśnie tego dnia zaczynają obowiązywać wymogi unijnej dyrektywy PSD2*, dotyczące tzw. silnego uwierzytelniania. ESBANK Bank Spółdzielczy wraz ze Spółdzielczą Grupą Bankową wychodzi naprzeciw nowym przepisom. Ulepszamy też nasze rozwiązania, dostosowując je do zmieniających się potrzeb użytkowników. Zachęcamy do sprawdzenia, co już niebawem zmieni się dla naszych Klientów!
Zmiany po 14 września 2019 r. dla Klientów ESBANKU Banku Spółdzielczego
1. Nowy sposób logowania do Bankowości Internetowej SGB24
Zgodnie z wymogami PSD2*, logowanie do bankowości elektronicznej będzie wieloskładnikowe. Po wpisaniu identyfikatora i hasła stałego poprosimy Cię dodatkowo o potwierdzenie logowania jednorazowym kodem z SMS lub mobilnym Tokenem SGB.
2. Nowy sposób autoryzacji transakcji w SGB24
Zgodnie z wymogami PSD2*, podczas autoryzacji transakcji w bankowości elektronicznej, otrzymany jednorazowy kod z SMS trzeba będzie poprzedzić hasłem stałym, służącym do logowania.
Do 27 września br. - wpisywane łącznie, bez spacji, w jednym polu.
Po aktualizacji systemu SGB24 w dniu 27 września br. - w osobnych polach, zgodnie z podpowiedzią systemu.
3. Nowe zasady autoryzacji transakcji wykonywanych kartami płatniczymi
Zgodnie z wymogami PSD2*, częściej będziesz potwierdzać transakcje zbliżeniowe kodem PIN - możemy poprosić Cię o potwierdzenie kodem PIN niektórych transakcji bezstykowych poniżej 50 zł. Dotyczy to zarówno transakcji dokonywanych tradycyjną kartą płatniczą, jak i tych dokonywanych z wykorzystaniem karty mobilnej w aplikacji Portfel SGB czy płatności Google Pay.
Wyjątkiem objęte mają zostać transakcje w samoobsługowych biletomatach (np. w komunikacji miejskiej), parkomatach oraz samoobsługowych bramkach autostradowych. Zmian nie odczują też użytkownicy Apple Pay, gdzie wszystkie płatności są identyfikowane biometrycznie, co spełnia wymogi PSD2, więc dodatkowe uwierzytelnianie nie będzie potrzebne.
4. Nowa szata graficzna oraz nowe funkcjonalności Bankowości Internetowej SGB24
Po planowanej na 14 września 2019 r. aktualizacji, bankowość elektroniczna SGB24 będzie nie tylko jeszcze bezpieczniejsza, ale i jeszcze wygodniejsza oraz jeszcze bardziej przejrzysta. Zmieni się wygląd strony do logowania oraz interfejs pulpitu.
Nowy wygląd SGB24
Dodatkowo zmiany w funkcjonalnościach Bankowości Internetowej SGB24 obejmą:
- możliwość zdefiniowania rachunku domyślnego,
- podgląd rejestru zdarzeń,
- eksport historii dla wielu rachunków,
- podsumowanie zleceń w koszyku zleceń,
- możliwość zdefiniowania różnych numerów do SMS.
5. Prostszy sposób korzystania z mobilnego Tokena SGB
Znosimy konieczność potwierdzania każdej operacji kodem PIN - wystarczy kliknięcie przycisku „AKCEPTUJ” w aplikacji mobilnej. Sposób logowania do Tokena SGB się nie zmieni.
Szczegóły zmian w Bankowości elektronicznej znajdują się w zakładce "Zmiany w SGB24" - KLIKNIJ TUTAJ.
*Co to jest PSD 2?
PSD 2 (2nd Payment Services Directive) to dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady UE w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego. Zastąpiła dyrektywę PSD sprzed ponad 10 lat. Zmianę wymusił wzrost znaczenia usług świadczonych przez Internet, w tym rozwój płatności elektronicznych i mobilnych. Główną przesłanką wdrażanych rozwiązań jest zwiększenie bezpieczeństwa korzystania z usług płatniczych oferowanych drogą elektroniczną i tym samym ograniczenie możliwości wystąpienia oszustw związanych z tymi usługami.
Wśród wprowadzanych zmian jest m.in. tzw. silne uwierzytelnianie Klienta w momencie, gdy: a) uzyskuje on dostęp do swojego rachunku płatniczego w trybie online; b) inicjuje elektroniczną transakcję płatniczą; c) przeprowadza czynność za pomocą kanału zdalnego, która może wiązać się z ryzykiem oszustwa płatniczego lub innych nadużyć. Obejmuje ono 2-składnikową identyfikację użytkownika, tj. z wykorzystaniem 2 elementów wybranych z następująych 3 kategorii: a) wiedza – czyli coś, co wie wyłącznie Klient (np. PIN, login, hasło), b) posiadanie – coś, co ma wyłącznie Klient (np. karta plastikowa, telefon z kartą SIM, na który przychodzi SMS z kodem), c) cecha, która charakteryzuje Klienta (np. biometria).
Więcej informacji o PSD2 można znaleźć:
- na naszej stronie internetowej TUTAJ ,
- w 30 numerze biuletynu "ESBANK z bliska", dostępnym TUTAJ,
- a także na stronie internetowej Spółdzielczej Grupy Bankowej TUTAJ.